Resources.

Resources.

Of je nu meer wilt weten over ‘Data-driven recruitment’, ‘Rekruteren op Facebook en Instagram’, of geïnteresseerd bent in facts over werknemers in de banken- en verzekeringswereld,…

Op deze pagina vind je de nodige info om zelf een master in rekrutering te worden, zodat je in no-time de geschikte kandidaat vindt voor jouw vacature.👌🏻

Interesse om personeel te zoeken via sympl?

Schrijf je in voor onze Online Recruitment Bootcamp 🚀

Ontvang 2-wekelijks tips & tricks over online rekruteren.

2/3: Webinar: Succesvolle advertenties maken voor je rekrutering op Facebook & Instagram

Welke jobadvertenties op Facebook & Instagram zorgen voor kwaliteitsvolle sollicitaties op je vacature? Kom het op 23/2 te weten!

White papers

Data-driven recruitment

Hoor je het in Keulen donderen als het over ‘data-driven recruitment’ gaat?

Bij data-driven recruitment meet je alle acties die je onderneemt om personeel te rekruteren, om zo je rekruteringsstrategie bij te stellen.

Misschien denk je: “Waarom zou ik dat ooit in godsnaam doen? Well, there’s two reasons: je krijgt een veel beter inzicht in wat je doet én je weet precies waar je kan bijsturen om je rekrutering tot een succes te maken. Intrigued yet?

Rekruteren via Facebook & Instagram

Nieuw talent aantrekken en behouden heeft een enorme impact op het succes van een organisatie. HR-professionals komen vaak in contact met actief zoekende sollicitanten, terwijl het juist interessanter is om kandidaten te bereiken die passief op zoek zijn naar een nieuwe job.

Zij zijn niet te bereiken via de klassieke kanalen, maar wel via… Social Media!

Benieuwd hoe je deze passief zoekende sollicitanten kan bereiken?

Webinars

Data-driven recruitment

Zit je nog steeds met vragen na het lezen van onze white paper? Dan leggen we alles nog een keer uit in ons data-driven-themed Webinar. Meet hoe je de aandacht trekt van kandidaten, hoe lang ze je vacaturepagina bezoeken en hoeveel er uiteindelijk solliciteren.

Data-driven recruitment is rekruteren gedreven door data, want meten is weten!

Rekruteren op Facebook en Instagram

Wil je sollicitanten bereiken op de plek waar ze het meest aanwezig zijn? Bekijk dan zeker de video van het webinar over rekruteren op Facebook en Instagram.

Op minder dan een uur tijd leer je hoe je passief zoekende sollicitanten bereikt, wat de kracht van de Facebook Pixel is en hoe rekruteren op sociale media je ROI verhoogt.

Budget bepalen voor je rekruteringscampagne

Kom te weten hoe je je budget kan bepalen voor je rekrutering op Facebook & Instagram.

In de video tonen we je de factoren die de prijs van je advertising bepalen, hoe je je budget kan berekenen en wat de belangrijkste metrics zijn om je succes te meten.

Praktische workshop rekruteren op Facebook en Instagram

Vraag hier de recordings aan van onze praktische workshop. Naast ons webinar over Rekruteren op Facebook en Instagram waar we eerder de theoretische kant bekijken, duiken we hier samen in Facebook Ads Manager.

Targeting bepalen voor je rekruteringscampagne - basics

De mogelijkheden binnen Facebook targeting zijn eindeloos.

Vraag hier de recordings aan en kom te weten welke opties er zijn voor jouw rekruteringscampagne.

Targeting bepalen voor je rekruteringscampagne - advanced

Download hier de recordings van ons advanced webinar over targeting. We tonen je hoe je audiences bouwt voor moeilijk bereikbare profielen, wat de kracht is van de Facebook Pixel en welke lookalike audiences nu écht goede kandidaten opleveren.

Zeg maar bye bye tegen dure rekruteringscampagnes die geen kwalitatieve kandidaten opleveren.

Succesvolle visuals voor je rekruteringscampagne

Gemiddeld scrollen Belgen 160m per dag op Facebook & Instagram… En het is aan jou om eruit te springen met je jobadvertentie.

Download hier de recordings en kom te weten hoe je thumb stopping advertenties maakt voor je rekrutering op social media.

Success stories

Rebecca-Van-Driessche-HR-Business-Consultant-TriFinance

Een succesvolle vacaturepagina maken?

Een goede vacaturepagina draait om meer dan aantrekkelijke copy. Ontdek het in deze checklist!

An-Vanacker-Recruiter-Pkfvmb

How to: Social distancing in rekrutering

Hoe laat je jouw online screening van een leien dakje lopen? Ontdek het in deze checklist! 🤔

Rebecca-Van-Driessche-HR-Business-Consultant-TriFinance

Authenticiteit in recruitmentboodschappen

Don’t fake it till you make it, maar wees authentiek! Hoe doe je dat? Ga het na met onze checklist!

Checklists

Een succesvolle vacaturepagina maken?

Een goede vacaturepagina draait om meer dan aantrekkelijke copy! Van een mobile friendly vacaturepagina tot het gebruik van de Facebook Pixel. Check de punten af waar je goed op scoort en ontdek meteen wat je nog kan finetunen!

How to: Social distancing in rekrutering

Dankzij de technologische vooruitgang kan je vandaag de dag volledig digitaal screenen en rekruteren. Zo kan je een video-interview houden, met meerdere mensen op verschillende locaties. Geen idee hoe daaraan te beginnen? Met deze checklist zorg je ervoor dat je online screening en interviewing van een leien dakje loopt!

Authenticiteit in recruitment

Wanneer een kandidaat jou ziet als mogelijke werkgever, gaat hij meteen aan de slag. Jouw website is hun bron van informatie over jouw bedrijf. Zij gaan op zoek naar hoe jij als werkgever écht bent en dat is via reviews of op social media. Don’t fake it till you make it dus maar wees authentiek in je communicatie!
Hoe doe je dat? Ga met onze checklist na of jij hoog scoort op authenticiteit!

Infographics & Tools

Infographic - Banken- en verzekeringswereld

Hoe bewegen werknemers zich binnen de banken- en verzekeringswereld?

Van financiële functies die een overstap maken, tot bedrijven waar de meeste werknemers blijven en zelfs fun facts. 

Bekijk alle weetjes in onze infographic. 📊

FFF - Financiële Facebook Formule

Wil je je eerste job advertentie opzetten op Facebook en Instagram, maar heb je geen idee hoeveel budget je moet vrijmaken? Met de Financiële Facebook Formule bereken je je budget in no time. Niet alleen berekent de formule het budget dat je nodig hebt, maar ook hoeveel het zou kosten als je resultaten goed meevallen of helaas een beetje tegenvallen. Zo krijg je een optimaal inzicht in je budget.

Nog meer info?