Customer Success Managers: what’s in a name?

Creatief, klantgericht, stressbestendig, resultaatgericht en zelfstandig. Hebben we jou net beschreven? Dan ben je misschien wel een ideale Customer Success Manager💫

csm-infographic

"Een watte??" Een Customer Succes Manager!

Customer Success Managers, afgekort CSM, hebben duizend en één verschillende taken. 🐎 Hij of zij is zowel verkoper als account manager en zorgt voor zowel de onboarding van nieuwe klanten als de relaties met de bestaande. CSM bedenken oplossingen en beantwoorden vragen voor ze gesteld worden. Kortom, ze maken zoveel mogelijk mensen gelukkig. 🌞

Welke skills hebben Customer Success Managers?

People skills zijn van groot belang voor een CSM. Als Customer Success Manager kom je gegarandeerd met veel verschillende mensen en evenveel verschillende karakters in contact. Je zal leiding moeten geven en om kunnen gaan met ontevreden klanten. 🗣 Daarbij komt er ook heel wat face-to-face contact met klanten bij kijken, en is het belangrijk dat je als CSM meteen op goede voet staat met nieuwe of potentiële klanten. Met andere woorden: sociale voeling is een must! 🙌

CSM die organisatorisch ingesteld zijn, zullen vlot kunnen schakelen tussen de verschillende aspecten in hun diverse takenpakket. Het is hiervoor immers belangrijk dat ze zich nauw aan hun opgestelde kalenders, to-do-lists en schema’s houden. 📆

Kortom, het is essentieel dat een CSM enerzijds prioriteiten kan stellen en goed is in time management. Anderzijds is een commercieel kantje ook gevraagd, om al je klanten tevreden te houden.

Ben je momenteel op zoek naar een job? Sympl kan je helpen!